Yritys

2nd Opinion on asiantuntijayritys, joka auttaa asiakkaitaan liiketoiminta­strategian, brändistrategian sekä kansainvälistymisen alueella.

Parhailla yrityksillä on vahva fokus omassa segmentissä menestymiseen. Tiukka keskittyminen on tietenkin hyvästä. Sen seurauksena aika tai resurssit eivät aina riitä kyseenalaistamaan konventioita. Emme ajattele, että osaisimme bisneksesi paremmin kuin sinä. Tarjoamme ulkopuolisen asiantuntijan kokenutta näkemystä, second opinionia, jonka avulla näet asiat tuoreesti ja joka haastaa sinut ajattelemaan uusilla tavoilla.

Second opinion voi liittyä kilpailustrategiaan, kasvun vauhdittamiseen, brandistrategisiin kysymyksiin tai kansainvälistymiseen. Näissä asioissa meillä on vankka kokemus ja hyväksi koettuja työkaluja asian ytimen löytämiseksi. Tarjoamamme second opinion skaalautuu puolen päivän sparrauksesta laajempiin kehitysprojekteihin. Tarvittaessa toimimme myös määräaikaisena lisäresurssina teille kehityshankkeen aikana helpottamassa omaa työkuormaanne.

Markku Mäenpää
2nd Opinionilla vastuulleni kuuluvat retail- ja design-strategiset asiat, customer journey -toteutukset, omni channel -ajattelun kaupallistaminen, sekä retail-markkinointiin liittyvät kokonaisuudet. Lisäksi vastaan…
Jussi Paasio
Jussi on ollut mukana startupeissa 90-luvun puolesta välistä asti. Toimialat ovat vaihdelleet kodinkoneiden ja autojen vähittäiskaupasta analogiaprosessoreiden suunnitteluun ja monenlaisiin…
Pekka Silvennoinen
Pekka on työskennelIyt nopeasti liikkuvien kulutustavaroiden kanssa kolme vuosikymmentä. Suurimman osan tästä ajasta hän on vastannut brandeista eri tavoin, sekä…
Topi Tuominen
Topi on tehnyt verkko- ja teknologialähtöisiä töitä vuosituhannen vaihteen uusmediakiihdytyksestä asti. Työtehtävät on olleet asiantuntijapalvelujen tuottamista, suunnittelua ja johtamista. Sisällöllisesti…

"Halusimme löytää toimintamme kipupisteet ja kasvun esteet. Pekan ja koko 2nd Opinion ammattitaito tuli selväksi heti ensi metreiltä ja pystyimme heittäytymään prosessiin luottavaisin mielin. Oliko matka vai saavutettu määränpää arvokkaampi, jää nähtäväksi. Joka tapauksessa yhteistyöstä syntyi hyvin konkreettinen kehitysohjelma, johon kaikkien Hungryssa oli helppo sitoutua. Voin lämpimästi suositella yhteistyötä 2nd Opioninin kanssa jokaiselle oman yrityksensä kasvusta ja uuden suunnan löytämisestä kiinnostuneelle organisaatiolle."

Ville Räike

Perustajaosakas Hungry

"2nd Opinionin tuntemus markkinasta sekä hyvä ymmärrys asiakkaan liiketoiminnan tarpeista teki yhteistyöstä äärimmäisen sujuvaa ja helppoa. Hyvinkin kevyellä prosessilla saimme sekä viestintä- että mainostoimiston valintaprosessin nopeasti onnistuneesti maaliin. Tämä säästi selkeästi aikaa ja kustannuksia organisaatioltamme ja mikä tärkeintä, takasi laadukkaan lopputuloksen."

Thea Forstén

Country Manager Country Manager

"Pidän järkevänä toimiston ulkoista etsintää. Kun kävimme tarpeeksi syvälliset keskustelut 2nd Opinionin kanssa ja briefasimme heidät, meidän ei tarvinnut kuluttaa aikaa itse useiden eri tahojen kanssa. Olemme ratkaisuun tyytyväisiä, ja sen tulokset näkyvät markkinoilla. 2nd Opinion kokemus ”pöydän molemmilta puolilta” näkyi ja homma toimi hienosti. "

Riku Vilanti

CEO Pågen AB

Irlanti

Pat Keane

PatKeane_site_bw_tinyPat on senioritason business-ammattilainen. Hän on työskennellyt vaativissa markkinoinnin ja yleisjohdollisissa tehtävissä sekä Irlannissa että kansainvälisesti. Patilla on laajaa kokemusta yritysten, brandien ja tuotteiden kehittämisestä, ja hän uskoo vahvasti intohimon merkitykseen organisaation menestykselle. Pat on työskennellyt pitkään yrittäjänä omissa liiketoiminnoissaan – sekä valmistavassa teollisuudessa että retail- ja palveluliiketoiminnassa.

Norja

Toni Kauppila

tk_foto01_50Professori Toni Kauppila johtaa tutkimuslähtöistä arkkitehtitoimistoaan, ND:tä. Hän on myös tila- ja huonekalusuunnittelun johtaja Oslon kansallisessa taideakatemiassa Norjassa. Hän on opettanut vuodesta 1999 Aalto-yliopistossa ja useissa suomalaisissa ja ulkomaisissa yliopistoissa, mukaanlukien vierailevan professuurin hoitaminen Tokion TAMA-taideyliopistossa. Kauppila yhdistää tutkimuksen, opetuksen ja käytännön suunnittelutyön jatkuvaksi laboratorioksi, jossa kehitetään design-lähtöisesti sosiaalisia ja yrittäjyydellisiä ominaisuuksia. Kauppila on perustanut tutkimusyksikön nimeltä School for Unforced Errors näiden tutkimista varten. Kauppilan arkkitehtuuria ja tuotesuunnittelua on palkittu kansainvälisesti. Hänen viimeaikaisia asiakkaitaan Suomessa ovat Marimekko ja Stora Enso.

Norja

Andreas Hertzenberg

Anreas_bwAndreas on monipuolinen liiketoiminnan ammattimies, jolla on vahva kansainvälinen tausta kulutustavarateollisuudesta, johtotehtävistä ja start-up yrityksistä. Andreaksella on MBA huipputason korkeakoulusta Ranskassa, ja hän on työskennellyt yli 10 vuotta kansainvälisesti.  Hän on hankkinut erityisen hyvän ymmärryksen brandien rakentamisesta ja liiketoiminnan kehitysstrategioista sekä teknologian hyväksikäytöstä arvoketjun tehostamiseksi ja yrityksen arvolupauksen määrittämiseksi. Hiljattain Andreas on ollut perustajana ja käynnistänyt kansainvälisesti toimivan kulutustavarayrityksen, jota hän nyt johtaa.

Yhdistyneet kansakunnat

Ian Gillard

IMG_0399-Ian_bw_tinyIan on kokenut liiketoiminnan asiantuntija, jolla on vahva tausta nopeasti liikkuvien kulutustavaroiden parista (FMCG). Hän on ollut senioritehtävissä myynnissä, markkinoinnissa ja yleisjohdossa, ja hänellä on erityisen hyvä ymmärrys paikallisten ja kansainvälisten kauppaketjujen tavasta toimia, kuten myös brandinomistajien maailmasta. Viime aikoina Ian on toimitut menestyksekkäästi useiden maailmanluokan yritysten coachina ja auttanut johtajia ja johtoryhmiä kehittämään potentiaaliaan ja saavuttamaan tavoitteensa.

http://www.imgbusinessperformancecoaching.co.uk/

Puola

Anna Pobidynska

IMG_0487-Anna_tinyAnna on kokenut brandistrategi, jolla on pitkä kokemus sekä elintarvikebrandiliiketoiminnasta että telekommunikaatioalalta. Anna on erikoistunut brandaykseen, brandien positiointiin, kuluttajaymmärrykseen sekä integroituun markkinointiviestintään. Annalla on Master-tutkinto Varsovan kauppakorkeakoulusta.

Yhdistyneet kansakunnat

Prof. Dylan Jones-Evans, OBE

Dylan_250_bwDylan työskentelee kanssamme kansainvälisissä konsultointi- ja kehitysprojekteissa. Hän on akateemisesti menestynyt,  yrittäjä ja konsultti.

Dylanin erityisosaamista ovat kasvu, strategia ja yrittäjyys – päätyönään hän on Bristolin yliopiston strategian ja yrittäjyyden professori.

Wikipedia kertoo lisää (englanniksi.)

Kansainväliset kontaktit

Projektimme ovat keskittyneet Suomeen, naapurimaihin ja Länsi-Eurooppaan. Kun asiakkaan tilanne, tarve tai tahto sitä edellyttävät, meillä on kattava ja kasvava kansainvälinen verkosto kumppaneita ja kumppaniyrityksiä, jotka ovat käytettävissämme.

Alla esimerkkejä kumppaneista, joiden kanssa teemme ja olemme lähiaikoina tehneet yhteistyötä. Esimerkit eivät kata kaikkia kumppaneita; uskomme pystyvämme vastaamaan  varsin moniin asiakastarpeisiin, verkosto päivittyy jatkuvasti.

Haluatko kuulla lisää? Ota yhteyttä!